2010年11月3日 星期三

個人感受

之前去上海都是以私家車代步的,极少搭乘地鐵,這次因為要陪第一次到滬的友人游覽觀光,全程幾乎都以地鐵做交通工具,這下才驚覺上海的地鐵發展得如此迅猛,令人嘆為觀止。
因為世博的關係,地鐵迅速地發展至10條線路,全長超過200公哩,城隍廟、南京路步行街、東方明珠塔、七寶古鎮甚至松山......幾乎所有的熱門景點、地標都有地鐵直達。地鐵站環境、衛生都不錯,就是空氣循環系統不怎麼地,有待改善。
地鐵站的 自動販賣機居然有賣藥的!
細分成很多種類的疾病,讓係一目了然地'自我藥療'!
10條地鐵線用10種不同的顏色標識車廂、車身和站牌,最喜歡10號線的粉紫色,顏色好美的。
也有像捷運般的博愛座。
因為會聽會說滬語,坐地鐵八卦到不少當地人的'生活'和'心聲',對物價、樓價怨言總是有的也不少,但總體來說還是以身為上海人而自豪的,特別是面對我們這些'外來人'問路的時候,那種當家做主的主人翁感覺真是濃得化不開的。
如果大家都是月薪1000元港幣的話,上海人的追求是iPod touch 8GB ,而香港人追求的卻是32 GB的iPhone 4 ,這就是兩者間最大的分別了。相對1000元的月薪,iPod touch 努力一下就到手,iPhone 4卻像海市蜃樓般虛無縹緲,所以前者可以衝衝衝,後者就是不斷地怨怨怨......

12 則留言:

  1. 我對上海的感覺也是挺好的!

    也不知是怕還是不該怕,香港如此吵鬧下去,早晚不及國內幾個大城市了!

    回覆刪除
  2. 我反而對上海地鐵有意見, 其一是作為一個千多二千萬人口的大城市, 全新開發地鐵車廂比hk狹窄好多, 比得上日本, 十分令人奇怪。

    據我久居上海的朋友所言, 部份線路的車廂size與其它線路大不同, 令我大為震驚, 而且他們言之鑿鑿, 說其中一條線是招了標訂構了車廂, 才開始規劃。

    其二是好難想像, 有幾條線晚上7時(?)之後就沒有sevice,應該因為偏遠地區使用率低的關係。是想用地鐵帶動地區發展 ?不知到了該等區域發展後, 有沒有需要更換車廂 ? 發展模式與hk相反, 誰好誰壞, 要日後先知

    其三是配套, 我有幾次入錯閘去錯月台, 想行番過對面, 都搞唔掂, 行左好多分鐘.

    回覆刪除
  3. 沖沖沖 = 衝衝衝??

    上海地鐵對地下水的處理能力,跟香港還差一段距離。

    10號線服務時間過咗仲可以賣地鐵飛,售票機又無寫出嚟。同樣地,某啲站要出站轉線,用單程飛要買兩次飛,但售票時又係無講清楚。

    上海的地鐵亦應該不能做到如香港一樣1分鐘一班的緊密。


    我們港鐵已為內地城市,包括北京、深圳,以及其他海外地方提供,營運、收費系統、顧問等服務。

    上海???慢慢來,慢慢追。

    回覆刪除
  4. 上海人追求iPod Touch想是要來用的,但港人追求的iPhone4卻是要來炒的!

    回覆刪除
  5. 上海... 因為那裏有位姑娘,所以想去也不敢去,唉,都是自己作的孽。

    -同學MBA

    回覆刪除
  6. 超喜歡博愛座呢個設計, 就好似坐上層巴士咁, 要讓坐落樓下啦唔該.

    回覆刪除
  7. 校長:或者有得吵都係一種幸福呢?!hehe...

    篤篤篤撐 :狹窄好多咩?我又唔係好覺喎!反正上下班高峰一樣係人逼人,非繁忙時間有位坐一樣咁舒服快捷。

    >部份線路的車廂size與其它線路大不同, 令我大為震驚,

    好正常啊!少人搭的路線咪細啲容量囉!幾好吖!

    >其二是好難想像, 有幾條線晚上7時(?)之後就沒有sevice,應該因為偏遠地區使用率低的關係。

    10號線係下午5:30呀!因為係試營運(趕世博面子工程?)吖嘛!正式通車之後就唔會了。

    >發展模式與hk相反, 誰好誰壞, 要日後先知

    你知唔知上海幾大呀?如果跟hk模式發展咁就大檸樂囉!

    >其三是配套, 我有幾次入錯閘去錯月台, 想行番過對面, 都搞唔掂, 行左好多分鐘.

    10線真係好鬼復雜,我冇畀心機去研究真係完全搞唔掂。

    回覆刪除
  8. 過內人:已改,thx.

    真係覺得自己好醒(畀我認下叻先),標題寫咗「個人意見」,我寫咗之前去上海都係揸車,係市區塞車塞到想打人,哩次搭地鐵方便快捷到想唱歌,所以印像幾好。

    >10號線服務時間過咗仲可以賣地鐵飛,售票機又無寫出嚟

    當地人都知道未班車係5:30pm,一早通知咗我所以我又唔覺哩個問題。

    >某啲站要出站轉線,用單程飛要買兩次飛,但售票時又係無講清楚。

    九成九用售票機賣飛而售票機又真係幾難同你'講清楚喎!我哋自己上網做足功課由市區轉三條線去七寶都只係4蚊人仔遮嘛!雖然轉線要行唔少路但節省幾百蚊的士錢和三份二時間喎!

    >上海的地鐵亦應該不能做到如香港一樣1分鐘一班的緊密

    嗯,想問你如果有條線由山頂去沙頭角使唔使1分鐘一班呀?

    當然上海地鐵都有不足,地鐵站啲空氣真係好唔掂,人多少少我就抖唔到氣,如果我去長住一樣會揸車代步或者睇下有冇能力請個司機啦!

    回覆刪除
  9. 當地人都知道未班車係5:30pm,一早通知咗我所以我又唔覺哩個問題。

    九成九用售票機賣飛而售票機又真係幾難同你'講清楚喎!

    上述兩個問題,最其實都係good or better 的想法。

    當然,我都同意你話若要塞車,我真係寧願搭地鐵,但呢個係上海的士 vs 上海地鐵,若然要上海地鐵 vs 香港地鐵,響班尾車告示同轉線安排兩方便,一定係香港優勝。

    以下同屬個人意見。

    廣、京都搵港鐵幫手,係上海要面所以唔肯。

    我提到的地下水問題,以我所知,港鐵最得最差嘅一個站係太子,所以成日有陣臭味。

    當年上海整地鐵無搵香港,完咗隧道工程請過一班香港工程師去展示實力,點知……

    成條隧道都係地下水,情況仲大鑊過香港好多。

    回覆刪除
  10. 地鐵入面仲有得賣大閘蟹既自動售賣機架。

    回覆刪除
  11. 過內人:你說得完全對。

    鹿米館 :好似係喎!

    Ebenezer,炒好易接火棒喎!

    同學MBA,車,你唔通知人咪得囉!(學我吖嘛!hehe...)

    火鶴 :我有次實在太暈坐咗呢...

    回覆刪除
  12. 當越來越多人發覺iPhone 4咁貴,並非緣於無原料起貨,而係有人人為收緊原料供應所致,自然會起哄~~

    回覆刪除

淡极始知花更艷,愁多焉得玉無痕。

Related Posts with Thumbnails