2008年4月20日 星期日

女紅

和朋友們飯聚,好友湯帶新歡Y匆匆趕來,卻面有難色,原來Y早前買了長褲未試真,回到家才發現褲腳太長,拿去店裡改短卻被告之需費時三天,但是他第二天需要穿這條長褲出席一個活動.湯用曖昧而討好的眼光直盯向我,沒辦法之下只好主動開口對Y說:"給我好了,晚上趕給你,明早讓湯來取。"Y瞪大了眼睛說:"你家是開縫衣店的?"我一邊轉頭惡狠狠地望向湯一邊有點不耐煩地說"不是啦,我是說我自己幫你改啦,我的女紅不差的。""是啊!是啊!我有好幾條褲子都是 Hana幫忙改的,鎖邊、改腰圍甚至外套改小都難不倒她的,手工可以妣美專業店鋪的。"Y的詫異 神情比剛才有過之而無不及:"你懂女紅?!現在很多女生根本不知道什麼叫女紅的呀!"我有點懼喪:"所以我是女人不是女生囉!想說我老也不用這樣轉彎抹角嘛!"

現在真的很少人知道女紅是什麼嗎?

34 則留言:

  1. hi,首次留言。女紅?真係未聽過喎,係咪啫係女仔d手工呀?

    回覆刪除
  2. 花花操女紅,精巧絕倫

    回覆刪除
  3. Hana:

    你這段文字令我想起一個畫面,嫻淑的女子在燈下,優美提針,沿衣引線。這是已逐漸失去的人生風景!

    說起女紅,我倒也不弱,由小到大,由有女人到無女人,由孩子的到自己的,褲子放長改短都由我包辦。中學時更會自己改窄褲子,換拉鍊。

    而這叫:男紅。(噢,南紅!)

    回覆刪除
  4. 不知道現在是否真的很少人知道女紅是甚麼,但是我幾乎肯定就算知道女紅是甚麼的人,也有很多都不知道這兩個字怎樣讀。很多人都讀作"女洪",其實應該是"女工"。

    回覆刪除
  5. 真係未聽過, 又學到野 !

    hana 十項全能, 真係人海中的奇女子!

    回覆刪除
  6. 當然知道女紅是什麼,是最古典而且最具禮貌的稱謂。


    不太喜歡香港式的【車衫婆、裁縫佬、改衫婆仔】等的俗稱,叫師傅好一點。


    我有時恤衫也會掉了衫紐,這麼小事,犯不著買件新的,我會自己縫了,其實這只是很簡單的工作。


    不止一次,我聽見朋友的港式女友,掉了衫紐等,一聽見要改衫、縫紐等,即刻開口咀 Miu :【 嘩,我唔做呢 d 野架,我係呢 d 人o黎架,呢 d 婆仔做架嘛...】


    ...#!&*$&$Y....

    回覆刪除
  7. 看 Hana 的文章,晨早已估到不止識得縫衫撚幾味 ( 最基本喇 ~),琴棋書畫、又可以酒色財氣大四喜、又可以天文地理....

    簡直外星人!地球少見!

    回覆刪除
  8. 真係唔識喎.. 多謝指教多謝指教

    回覆刪除
  9. 唔識

    都係台灣女生好啲

    :p

    回覆刪除
  10. 我都唔識喎...以前中學上「家政堂」叫縫紉/學用衣車。多數D同學仔會用"我家政好勁"來形容,從來冇聽過"我女紅好勁"wo。 好似有D武俠片古人feel咁wo。雖然我母親以前是做車衫的,也沒有聽她提過。又學多一個詞啦,不過大部份人要跟context先會明吧...

    回覆刪除
  11. 汗顏...
    針"紙"就聽得多,女紅真係第一次聽。

    完全同意大文兄果句:"簡直外星人!地球少見!"

    回覆刪除
  12. snowysoso :

    家政,唔係指女紅,女紅係一個手藝的稱呼,是指縫紉,包括縫紉事務,是很高手藝和專業的稱謂。但女紅又不等如是裁縫師傅。


    以前,女紅是【媽姐】會兼做的工作之一,也是很生活化的工作。


    但自從《 港式 Hello Kitty 潮女病毒》擴散後,女仔縫下衫紐,認為是【唔 Fashion、唔 cosmo Lady~】之象徵。


    而家政,係包括家務之統稱,包括煮飯仔、清下潔、盪下衫、及包括一般簡單縫紉、整下蛋糕仔、湊下仔等等,各樣會識,但不是專門工作。


    例如家政之縫紉,不同正統裁縫師傅,而整蛋糕仔,也不同麵包房西餅師傅等。


    PS : 女仔學過家政,係會唔同 d ,比較懂處理和照顧家庭,有概念。恭喜妳,妳學過家政,已經係火星人喇。

    回覆刪除
  13. > 都係台灣女生好啲

    十萬個同意!

    回覆刪除
  14. 大文:好一個 "港式 Hello Kitty 潮女病毒" ,到肉!

    弊在Hello Kitty 冇口,港女有...

    @-@

    回覆刪除
  15. 小豬:

    "女工" 不好聽啊,好似清潔女工,車衣女工,還是 "女洪" 好,有一種女性味道。

    正如 "僧人" 正音讀 "生人" ,現在已沒有人這樣讀了。


    老麥:

    是 "針黹" 呀!

    回覆刪除
  16. chris, 多謝留言!

    "在過去的老舊年代,一個女子基本生存的要素之一,便是女紅。窮人家女子是這樣,富人家女子也是這樣——儘管大戶人家的千金,並不以它為生計,但女紅卻是一位女子不可或缺的裝飾。"
    這段話是我外婆從小就教我的,雖然現如今女紅再也起不了裝飾的作用,我卻還是慶幸自己的古舊。

    morca, 多謝多謝!乜事咁夜都唔瞓啊?

    校長: 你、你、你X形丫你...

    小朱:已經進化了,國語音也都讀女紅的。你真厲害噢!

    回覆刪除
  17. 渣兄:多謝多謝!都話唔完美囉又點會十項全能呢?總有好多野唔識架!

    大文:你都唔簡單噢,3字頭男人識女紅其實都好少啦。

    >簡直外星人!地球少見!
    咁講法,我啲外星文究竟你睇唔睇得明架?

    靚鎚:學阿渣估話齋:張單遲啲寄俾你!

    回覆刪除
  18. 米搞:米太咪總好!

    soso:中國文化博大精深,係好值得學習嘅。

    老麥:>:"簡直外星人!地球少見!"
    如有需要翻譯請單聲。

    回覆刪除
  19. 乖仔:香港都有好女仔架!

    回覆刪除
  20. 吓,我 x 形?

    你冇睇我張相?

    咁啲裁縫咪全部 x 形?

    回覆刪除
  21. 識女紅。幾 o力!仲識唔識疊元寶,燒衣紙及睇通勝呢?

    男粉絲

    回覆刪除
  22. 陳大文:

    啊...咁女紅即係"D裁縫skill好鬼死勁"咁解,但又唔係食呢行飯嘅裁縫師傅。多謝解釋!《 港式 Hello Kitty 潮女病毒》!! haha~~呢個term好好笑! 咁"港式 Hello Kitty 潮女"有呀媽take care ma。我自從父母不在身邊,要自己照顧自己之後乜都要迫住做啦。唔識縫下衫紐、煮下飯仔、清下潔、盪下衫冇可能响外國生活咁多年。呢度乜都貴,乜都冇,乜都要自己做。我都好想有"港式 Hello Kitty 潮女"的福份啊!真無憂無慮啊!!!

    回覆刪除
  23. 你要管上万人,那么忙,还帮人家改裤子?!

    回覆刪除
  24. "窮人家女子是這樣,富人家女子也是這樣——
    儘管大戶人家的千金!",怪不得你也能!香港的女生只懂得LV,女红么?...哎...口红就可以给你...

    回覆刪除
  25. 裁縫勁其實真的好有用! 買返嚟D衫唔岩身,可以改改就著得。真係好好嘢嚟!! Hana令我又發起要決心跟阿媽修練之心。

    PS:hey 陳大文,其實你對"潮女"認識不淺,你係咪date過好多Hello Kitty type女仔所以咁熟呢?

    回覆刪除
  26. snowysoso@九方~ :

    即咁,女紅本身又唔係一個職業,係一種縫紉手藝;而裁縫就是一種職業。

    而女紅係指女人這種縫紉手藝;但裁縫呢,十居其九都指男人,很少見(幾乎無)有女裁縫的,就算為女人做旗袍的,都是正宗上海派正統裁縫師傅,係男人o黎既。

    其實,女紅或縫紉手藝,係一種生活技能之一,與富貧關系不大,只是富有的,會用較高級的布料材料而已,窮人也會掉衫紐,要補一下衫的。

    今時今日,科技進步,又真的不須要太講究縫紉手藝,反正買件新衫非常容易。

    正如 Hana 所講,女紅係女性傳統的一種生活裝飾,不能靠它吃飯,但是生活上重要之一門手藝。

    我小時候,我家母就是為我造衫的,校褸、西褲都是她造的,是用腳踏衣車 ( 英國製的羅賓漢牌 ),而家母也不是車衣女工,她未打過工的。但她就是懂造衫。

    一個女仔,懂多少縫紉,個人性情會有點不同,會較為【 卡食 】d ,正如女人懂撚幾味,會同其他【 麥記黨、元綠黨、大家樂黨】有 點不同,明白薯條漢堡係垃圾o黎。


    snowysoso 外星人,在下的確對【港式Hello Kitty 潮女病毒 】和 【 L.V炭疽型病變 】,的確是有點研究,請往以下研究所網址: 在下是研究員之一....


    http://strikingkonggirls.blogspot.com/

    回覆刪除
  27. hana
    我地學嗰d咩
    blanket stitch
    仲有running 同backstitch
    好simple

    改三呢
    好難ge

    師兄
    我阿爸針x好勁嫁
    不過佢好少做三比我地lu
    以前做比mum多
    佢now用佢prof ge眼光來批評我地d三

    回覆刪除
  28. 女紅... 太高級的如做衫當然不懂. 普通挑腳 (有無人知我講咩!)釘衫樓又難不到我.
    當然不及HANA 十項全能啦!

    勁!

    回覆刪除
  29. 花姐真係十項全能,簡直蒼海遺珠tim a :)我識嘅女仔無人識做呢d野lu

    回覆刪除
  30. 校長:遲啲我詳細啲覆你。


    男粉絲:你冇睇我另外個扑遮。唔好意思,疊元寶我識三種唔同款,擇日、面相、風水、五行都識小小架。我呢總有個花名叫:神婆!

    soso:"港式 Hello Kitty 潮女"真係要有福份先做到。

    clovis:我只不過生長係小康之家,愛就好富有。上萬人炒咗2仟幾囉,依加生意難做只求維持,再加上無為而治,真係有時間幫下朋友,而哩樣野又係我的愛好,何樂而不為呢?!

    大文:你的留言已經係另一篇女紅啦!

    回覆刪除
  31. carole:你阿爸同校長一樣咁勁!

    九龍女:依辦識挑腳釘衫樓已經好勁啦!

    chris:你識啲女後生嘛!正常嘅。

    回覆刪除
  32. 師妹:

    我知你拉埋阿爸幫我, Thank you!

    回覆刪除
  33. 你好~我是查~女紅~資料看到這篇文章的~謝謝~:O)

    回覆刪除

淡极始知花更艷,愁多焉得玉無痕。

Related Posts with Thumbnails