2010年11月22日 星期一

誰更有錢?

A和B同樣擁有150萬元人民幣的資產,同樣住自置的100平方米的房子,不同的是A住在上海,房子每平方米14,500元,B住在溫州,房子每平方米4500元。A的150萬資產中自住物業占了145萬元,B只用了45萬元在自住物業上,誰更有錢?當然是B。

B有105萬的資產可以零活運用,稱作「生息資產」,而A有145萬的自住物業也稱「自用資產」,只有5萬元的生息資產的A雖然和B同樣擁有150萬元的資產,但在個人日常使用和營商、投資的運用方面遠不及B'有錢'。雖然自住物業也可能升值,但因為是自用的,升值也只能是帳面上的數字,對個人實際生活和投資環境幫助不大。

有人會說自住物業升值了可以賣掉啊?賣掉轉租不失為一個增加生息資產的好辦法,問題是一個用了自己絕大部分身家買了房子,而那套房子又升了值的人會不會/肯不肯這麼做?這些人通常是房子越換越大、越換越豪,口袋裡的錢卻越來越少的。(沒看過房子裡全是舊傢電,窗外卻是全海景的港島區豪宅嗎?)

用幾乎所有的資產去換自住物業的人是世界上最'天真'的人,情形有點像拿著幾仟塊一個的名牌錢包,錢包裡卻只有幾個硬幣。

延伸閱讀: 買樓自住

21 則留言:

  1. 但上次睇相你層樓都大都無淪喎..

    回覆刪除
  2. 但占資產比例小到無淪喎(好串丫我)!

    haha...

    回覆刪除
  3. haha,妳俾家陣D 8,90後羨慕死妳喇^^

    回覆刪除
  4. 屋企咁大,請唔請工人包住? :p

    回覆刪除
  5. 唔係好同意.大家都係1.5m,誰更有錢?現在是一樣.大家咩都賣晒,都係1.5m cash.

    之後誰更有錢,睇A樓升得多定B投資回報多.其實重睇地方物價.1.5m係英國同1.5m係非洲,幾年之後會好唔同.

    回覆刪除
  6. 謝花花這一篇,提醒了我。

    回覆刪除
  7. o甘寸 ? 老笠你!!!
    kakaka

    回覆刪除
  8. 嘩!羡殺傍人!!
    同意你的例子.可能年紀漸大,我同同齡的朋友都覺得夠住就算,無謂攪到自己一身債!

    回覆刪除
  9. Ebenezer,新界咋!人家 D 8,90後點會吼吖!

    hkeric ,當然不一樣(詳情見正文),賣哂住去邊?話明自住吖嘛!等錢用(營商、低位入股)唔超過100萬B都唔使賣屋另覓居所,A就要兩頭騰了。

    >之後誰更有錢,睇A樓升得多定B投資回報多.

    樓市同股市一樣都係有高有低,啲樓一個禮拜前高過加唔少,而自住冇買賣的話數字高低係體驗唔到係具體生活中的。

    生息資產就唔同了,買樓收租的話樓價升跌都有租收,股票升跌都有股息收...

    Anon ,不客氣。

    SKII,我覺得一般人健康成熟的資產分配自用資產以4成為佳,最多唔超過5成就最好了。

    回覆刪除
  10. "我覺得一般人健康成熟的資產分配自用資產以4成為佳,最多唔超過5成就最好了。"

    花花,我唔明白呢種分配。例如我有10蚊,用4蚊做首期買樓定係個單位係值4蚊(即係用1蚊去做首期)?

    回覆刪除
  11. 我指用4蚊去買樓,即係擺4成資產落層自住物業度,如果冇/唔夠咪唔好買住囉!

    當然遷涉到按歇的話就復雜啲要睇埋利率、息率,股/債市的周期趨勢,但整體來講唔應該將太多資產擺落自用資產度。

    回覆刪除
  12. 銀包雖不是名牌內裡也是空的:
    http://hkrice.blogspot.com/2010/11/blog-post_22.html

    回覆刪除
  13. 某程度上,不少人的意願其實是買大屋,到了退休時,套現,然後買間細,淨下來的利潤成為他們的真正MPF。
    有不少長輩都係咁,早年買下豪宅,套現,之後買間細既係元朗甚至搬回內地。手上有過千萬或少少地五六百萬,然後兩老可以慢慢洗。

    回覆刪除
  14. hkeric兄:富豪Hana大姐應是將樓借喻為消費品吧?香港的確有唔少月光族收入非常高,但野野月光真係前途堪虞...如果李+X、Hana 姐兩個都係月光光既,佢地都冇本錢成為而家咁既富豪! =P

    回覆刪除
  15. Hana, 我不識用“此文章的連結”那 function...

    http://sally-smallthoughts.blogspot.com/2010/11/blog-post_23.html

    回覆刪除
  16. 查實妳一早已經寫咗呢個道理.

    http://hana-ox.blogspot.com/2009/01/blog-post_15.html

    回覆刪除
  17. 鹿米館 :你講嗰啲以公務員和中小企老板為主,如果對投資冇咩興趣而收入又穩定的話,不失為一個儲退休金的好辦法。

    不過加大陸經濟高速發展,通脹+港幣貶值,人口壽命延長的因素下兩公婆揸住五六百萬,係大陸是否可安享晚年成疑。

    回覆刪除
  18. 確係好Q串, 尤其係对我呢啲樓都無層, 又無公屋嘅人嚟講. 不過又底你串嘅, 何妨你嘅说話又確有道理.

    回覆刪除
  19. "不過加大陸經濟高速發展,通脹+港幣貶值,人口壽命延長的因素下兩公婆揸住五六百萬,係大陸是否可安享晚年成疑。"

    如果想返大陸買樓(可靠又可穩陣地出租兼追討),但上面又冇朋友親戚做地頭蟲指點,有何辦法..

    單身女人仔若想退休後有保障,可從邊度著手.. 有買開股票,有賺有蝕(蝕得好甘)啦,暫時以前賺的可抵住蝕的,心理上暫好過些..

    回覆刪除
  20. 老人:當然啦!(你咁中意我串,一於滿足你)

    SKII :我都唔識吖!不過擺咗落正文度啦!

    火鶴 :「凡事預鬆啲」金句吖!(得閑要睇下自己寫過啲咩了,幾乎唔記得喎!)

    花迷 :串乜鬼吖,我同佢熟玩下遮嘛!

    helen ,「上面又冇朋友親戚做地頭蟲指點」做乜要返大陸買樓遮?又唔係平得好交關,上網要翻墙總有毒野遍佈...

    回覆刪除
  21. Anon:

    我覺得「4成」的意思係PROPERTY (唔好理MORTGAGE,因為 ASSET = LIABILITY + EQUITY, 始終都會BALANCE 返)佔 ASSET 的 40%.

    伸延閱讀:

    魔術師會計人生系列
    一.
    http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=1164154

    二.
    http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=1175175

    三.
    http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=1186382

    回覆刪除

淡极始知花更艷,愁多焉得玉無痕。

Related Posts with Thumbnails