2010年8月27日 星期五

打工如打仗

或許用「打(高級)工如打仗」更貼切些,各大、中、小公司中的蝦兵蟹將不在此文所說范圍。

既然如打仗必先熟讀孫子兵法,,靈學活用之餘再加上點運氣在企業/生意這個戰場就能屢戰屢勝、大勝小輸了。

戰場之決勝條件:力、空、時、統、久;內、外、識、攻、守。

力: 兵力之質與量。(公司的實力。)

空: 因地形位置所行成之態勢。

時: 流逝不回的時間,是戰場上最難掌控的變數,因此時間常是決勝的關鍵。稍縱即失的戰機,造就戰場千變萬化之不定性,窺破戰機,適時下達至當決心之慧眼。(大多數的時候'快'是致勝關鍵,但有些'戰爭'要贏靠的是時間上的'巧'。)

統: 兵將之協調配合,上下友軍之指揮掌握。 (不聽話的下屬不能留。)

久: 持久性。 (要像百萬圓桌會議的保險經紀般持久地關注同盟(客戶)、手下優兵良將(人才)甚至是敵人(對手)的情況。這種關注和「養兵仟日用兵一時」有異曲同工之效。)

內: 確保內線作戰之利。(內安才能外功,窩裡斗的份子一率不用。)

外: 爭取外線作戰之勢。(奸詐點撫外成內勝算更高。)

識:「龍眼識珠、鳳眼識寶、水牛眼認稻草」千里馬常有,而伯樂不常有。唯有人才方能發覺人才、才敢舉用人才。「主孰有道、將孰有能」(學會重人(才)識用,才能事半功倍。)

攻: 攻勢作戰之條件。攻勢發起前,要有轉換守勢之準備,以防患未然減低耗損。(這個世界沒有100%勝算,盡地一煲只適用於企業雛型之時,家大業大之後功的前題是守。此謂:留得青山在不怕沒柴燒。)

守: 守勢作戰之準備。守勢計畫中,要有轉移攻勢之作為,以防範脫敵捕捉戰機。(外馳內張才能功其不備。)


記於勝'戰'之後

10 則留言:

  1. 多謝!

    哩場係硬仗打得我心力交瘁,贏咗(總贏得幾漂亮)但竟然覺得失落/冇癮。

    回覆刪除
  2. 呢種係"後高潮抑鬱症" <-- 我老作既

    愈大既Project success, 做完後目標頓失,變得失落。我都試過一次咁大把。

    回覆刪除
  3. 人生是不斷追求目標. 快快定下下一個目標, 就不覺得失落了. 目標不一定是金錢.

    回覆刪除
  4. 革命尚未成功,同志仍需努力。

    未到最後,發生什麼事也不知道。


    不過,我就係知道咁,所以我提醒你之餘,亦祝你同你盟友順利過渡,達至最後雙贏。

    回覆刪除
  5. 酸溜溜的......

    Bid左project之後就係我地d蝦兵蟹將去做wo...

    回覆刪除
  6. W. Wong ,你真係幸福啊!冇咁簡單就叫復雜,總復雜都大把呀!

    老麥 :我份人奉行中庸唔進取,查實哩啲高潮既興奮又痛苦,冇好過有呀!

    Quality Alchemist ,打份工遮,同人生目標係兩會事,人生可以包括工作,工作卻唔係全部人生。又或者咁講:打場硬仗動用咗好多武器,贏咗啲武器總未歸位...咁囉!

    過內人:係呀!世事無常,啲武器要諗個安全的地方放置。

    hkeric ,所以要努力向上爬嘛!
    又:如果冇將去Bid啲project返來,蝦兵蟹將冇野做食咩呀?

    回覆刪除
  7. Man proposes,God disposes.
    運唔到自己話事冇得plan

    回覆刪除

淡极始知花更艷,愁多焉得玉無痕。

Related Posts with Thumbnails